Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 23. joulukuuta 2014

JOULUKALENTERI LUUKKU 22

Tässä tää luukku 22 nyt vihdoin olis, päivän myöhässä. Nauttikaa!

Rekiajelun jälkeen autoimme hoitamaan poroja. Harjasimme kilttejä eläimiä ja porojen hoitaja ruokki ne. Tämän jälkeen lähdimme kohti bussipysäkkiä. Kotimatka sujui mukavasti. Matkustimme bussilla, jonka kyljissä oli jouluteemaan liittyviä kuvia ja mainoksia. Huomenna olisi jo joulu. Piparin tuoksun lisäksi ilmassa leijaili jännittyneisyys. Olin jo melko väsynyt päivästä ja kun Niall kysyi lähtisinkö vielä laskettelemaan vastasin kieltävästi. En enää jaksaisi tehdä muuta kuin löhöillä. Minä puolestani kutsuin Niallin hotellihuoneeseeni viettäämään iltaa. Tämä järjestely sopikin pojalle loistavasti, sillä hänen vanhempansa olivat käymässä hiihtovaelluksella ja hän joutuisi luultavasti olemaan illan muuten yksin.

Pian astuimmekin hotellihuoneeseeni. (Minulla oli kokonaan oma huone, josta kulki väliovi Kenin äidin ja isän huoneeseen.) Riisuimme päällysvaatteet ja minä ryntäsin hakemaan kaapista kynttilöitä. Sytytin paljon kynttilöitä. Sen jälkeen teimme kaakaota ja aloimme pelata shakkia.
-Mä voitan sut varmasti, sanoin ja jatkoin virnistäen:
-Oonhan mä shakkimestari.
-Ymmärsinks mä ihan väärin vai oliks toi haaste? Niall kysyi virnistäen.
-Joo, mä väitän että mä voitan sut tosta vaan 6-0, nauroin.
-Haaste vastaanotettu, eikun pelaamaan! Poika sanoi ja aloimme pelaamaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti